Beroende


Inlägget "28/1 - 2012" med massa frågor, svarade jag att jag är beroende av det mesta och det stämmer verkligen! Jag kom precis hem från jobbet och ändå vill jag tillbaka. Är jag inte på jobbet pratar jag om jobbet.
I lördags gick jag och la mig och efter en timme började jag tänka på massa jobb idéer. Det slutade med att jag fick gå upp och skriva ner allt och somnade igen flera timmar senare. Direkt när jag vaknade bollade jag idéerna med pappa. Nu har jag jobbat över massa och det är bara måndag. Vad är det för fel på mig? Jag har en klass som jag jobbar MYCKET med, och all den energi som jag lägger ner vill jag få tillbaka på något sätt. Så idag när det har varit många sura elever blir jag som en femåring. Varför ska jag bara ge när de tar? De fattar inte hur mycket tid lärarna lägger ner på de och så klagar de bara och kastar skit tillbaka. Sen undrar de varför man är sur. 

Älskade elever, va glada för de lärare ni har. Alla kanske inte är roliga, men de vill alltid ert bästa. Sen måste ni acceptera att folk är olika och respektera de runt omkring er. Lärare har också känslor så bete er! 


Alla är olika och det är okej!
Postat av: Pappa

Lärare har också mänskors känslor... Du visar på ett dilemma med läraryrket; det är väldigt roligt och intressant MEN man måste sätta gränser när det gäller arbetstid.

2012-01-30 @ 18:26:31
Postat av: andrea

håller med pappa, sitter bara och ler, kul att läsa!

2012-01-30 @ 21:16:32
URL: http://harliggerjagochduger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: