Finns folk till allt


Alla lågstadielärare borde få en stor medalj. Jag har varit i en 1:a klass nu några dagar och jag har upptäckt att jag har inte de tålamodet som krävs. Inte ens i närheten av vad som krävs. Eleverna har ingen aning om omvärden över huvudtaget. Oftast är eleverna otroligt söta dock. Som idag berättade fröken att prinsessan skulle döpas. Då räckte några upp handen och frågade när de skulle få brev om det så föräldrarna fick reda på när de skulle åka. De fattade inte riktigt att vi inte va bjudna. Då frågade en mig om inte bara han och jag kunde åka upp och se på det. Jag sa självklart ja! (Vem bangar att åka upp till kungligt dop liksom?) Sen kom en annan fröken som ville se på dopet i klassrummet så det gjorde vi. Då tyckte eleven att det va bra för då slapp vi åka så långt. Haha man kan inte annat än älska de!


Syster åkte hem till Stockholm idag så jag bjuder på liter "bilbilder"




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: